Betoverend Madagaskar (2010).
Reis mee naar het rode eiland met zijn prachtige natuur, azuurblauwe stranden en vriendelijke mensen.

Fotoalbums rondreizen
Islandhoppen Seychellen 2017.
Zo moet het paradijs bedoeld zijn! Zon, hagelwitte stranden en Turqoiseblauw water vormt een adembenemend contrast op de groene jungle die de heuvels weelderig bedekken. Een plek om niks meer te doen dan gewoon kijken.
Camperreis Scandinavië (2016).
Voor het eerst op pad met een camper! Vanuit het Noorden van Finland reizen we 3 weken lang door Zweden en Noorwegen om weer te eindigen in Finland. Rust, ruimte, natuur!
Barcelona (2016).
Een lang weekend cultuur happen onder een strakblauwe lucht in het veelzijdige Barcelona.

IJsland (2015).
Vuur, ijs, water en steen. Een combinatie die de mooiste landschappen op aarde kan vormen. IJsland heeft het allemaal! Bekijk onze mooiste herinneringen aan 20 dagen genieten van rust en natuur in dit album.

Cuba (2015).
Land van Rum, sigaren en Salsa maar ook land van cultuur, mooie stranden, leuke mensen en natuurlijke landschappen. Bekijk hier een selectie van onze mooiste momenten in Cuba.

Met een huurauto door Cuba is een ervaring om nooit meer te vergeten!
VA Emiraten en Oman (2014).
2 landen uit de sprookjes van Duizend en een nacht. De VAE met al zijn praal en pracht in Dubai en Abu Dhabi maar vooral ook mooie woestijnlandschappen. Oman heeft een betoverend en veelzijdig landschap met hoge bergen, diepe canyons en turqoisekleurige Wadi's.

Eén ding hebben beide landen gemeen; gemeende gastvrijheid recht uit het hart. Het fotoalbum geeft in beeld weer hoe afwisselend een bezoek aan deze landen kan zijn.
Suriname en Curacao (2013).
In het jaar dat het precies 150 jaar geleden is dat de slavernij werd afgeschaft verblijven we 2 weken in Suriname om door te reizen naar Curacao voor een korte strandvakantie. bekijk het foto-album voor een selectie van de beste foto's.
Egypte; Nijlcruise en Sharm el Sheikh (2013).
15 dagen was Anita met haar ouders en een oom en tante in februari 2013 in Egypte. Via Luxor reisden ze over de Nijl naar het Zuiden. Hierna vlogen ze naar Cairo voor de highlights van deze boeiende stad waarna Egypt Air ze naar Sharm el Sheikh bracht om uit te rusten aan de Rode Zee. Een selctie van de mooiste foto's kun je in dit album vinden.
Jordanië; 18 dagen cultuur en natuur (2012).
De eerste helft van oktober 2012 hebben we actief rondgetrokken door het gastvrije Jordanië. Bekijk hier een selectie van onze reisfoto's en geniet met name van het betoverende Petra en ongerepte Wadi-Rum.
Belize; 16 dagen jungle en strand (2012).
Van 10 t/m 26 januari 2012 verbleven we in het mystieke en ongerepte Belize. Bekijk hier onze foto's van de prachtige natuur en het rijke onderwaterleven. Je kunt zelf door de foto's scollen of een diashow bekijken.
Autorondreis West-Canada (2011).
23 mooie dagen reden we met een huurauto door de nationale parken van West-Canada en Vancouver Island. Natuurlijk konden we alleen de highlights aandoen maar wie vroeg begint heeft heel de dag! Een selectie van de mooiste foto's staan in dit fotoalbum. Je kunt de foto's afzonderlijk bekijken of de diashow starten.
Canada; Knight Inlet Lodge (2011).
Hier kun je de foto's vinden van het 2-daagse bezoek aan de Knight Inlet Lodge, inclusief het zalmbanket van de Grizzly's en andere hoogtepunten.
Madagaskar; de beestjes (2010).
Madagaskar staat bekend om zijn exotische dieren. Kameleons in iedere boom, Maki's en Indri's in alle kleuren en bijzondere insecten en reptielen.
Oeganda, de Parel van Afrika (2009).
Hier vind je een selectie van de mooiste foto's van onze 3-weekse jeeptocht door Oeganda en Rwanda.

Highlights waren de berggorilla's op de berg van Dian Fossey, de boomklimmende leeuwen in Ishasha en de chimpansees in Kibale Forest.
Van de tocht naar de berggorilla's is een apart album gemaakt.
Gorilla's in the mist (2009).
Op 5 augustus 2009 waren we een dagje te gast bij de Umubano groep, een familie berggorilla's met aan het hoofd een zilverrug Charles. Na een lange vermoeiende tocht op Mount Karisimbi (Virunga Mountain region in Rwanda) vonden we dan eindelijk toch de groep berggorilla's tegen een steile helling op ruim 3000 meter hoogte. We verbleven er een klein uurtje en kwamen oog in oog met deze verre neven en nichten.
Autorondreis Mexico (2008).
In de zomer van 2008 trokken we met een huurauto door de deelstaten Yucatan, Campeche, Tabasco, Chiapas en Quintana Roo.

Behalve de ruines van de oude Maya's bezochten we een indianenstam, doken we voor de kust en in de grotten in de jungle.  De vakantie begon en eindigde met een paar daagjes lekker luieren aan de stranden van Playa del Carmen en Tulum.
Namibie/Botswana en Zimbabwe (2007).
Voor (natuur)fotografen is Namibie het Walhalla. Ruim 3 weken trokken we door de onaardse landschappen van Namibie en het dierenrijk Botswana, het land van de Olifant. De uitzonderlijke landschappen in combinatie met de aparte belichting zorgden voor heel veel mooie plaatjes.
Marokko; Koningssteden (2006).
Omdat we het in 2006 een jaartje rustig aan wilde doen boekten we bij Fox Reizen een groepsreis van 12 dagen naar de koningssteden van Marokko. We sliepen een nachtje in de Sahara, trokken door het Atlasgebergte en bezochten de steden Casablanca, Rabat, Fez, Meknes en Marrakech.  Verrassende Natuur en prachtige mozaieken.
Costa Rica (2004).
Costa Rica blijft nog steeds één van onze favoriete bestemmingen. Nergens zagen we zoveel beestjes en is de natuur zo puur. Hier waan je jezelf echt in het tropisch regenwoud! De stranden aan de westkant en de oostkant zijn plaatjes als uit een reisgids en de vulkanen zitten vol leven. Costa Rica, voor liefhebbers van vogels, insecten en amfibien een waar paradijs. We gaan een keer terug om te duiken op Cocos Island, zeker weten!
Singapore, Maleisie en Thailand (2003).
Na een eerdere rondreis door Noord- en Midden -Thailand wilde we graag in 2003 Maleisie doortrekken. Het voordeel van deze reis was de combinatie met het Zuiden van Thailand. Dit deel van Thailand heeft Phuket en Koh Phi Phi, beroemde bestemmingen. De kwaliteit van de foto's is helaas wat minder, het zijn slechts een paar plaatjes uit een digitale camera.
Midden- en Noord-Thailand (2001).
In 2001 maakten we voor het eerst kennis met Azië door een 22-daagse reis door Midden- en Noord-Thailand. We doorkruisten 3 dagen lang de metropool Bangkok, bekeken de erevelden en de brug over de rivier de Kwai in Kanchanaburi en trokken naar het Noorden waar we kennis maakten met verschillende bergstammen. Helaas is de kwaliteit van de foto's wat minder.
Verenigde Staten (1993-1999).
In 1993 reisden we voor de eerste keer naar het Zuidwesten van de Verenigde Staten. De ongeloofelijke vergezichten en prachtige natuur zou ons nog vele malen terugvoeren naar "The last Frontier." Helaas is de kwaliteit van de foto's wat minder.
Fotoalbums Duikreizen
Egypte - Rode Zee (2013).
In een roerig jaar voor Egypte vaart Rob dit jaar zonder Anita nog éénmaal naar de wrakken in het Noorden. Een mooie reis met dolfijnen, spannende duiken op de Thistlegorm en de wrakken van Abu Nuhas en vooral veel mooi weer.
Egypte - Rode Zee (2012).
Geheel volgens traditie voeren we van 19 t/m 26 april naar de mooiste duikstekken in de Rode Zee. Bekijk hier de mooiste foto's. Met dank aan Ferry en Brenda voor hun bijdrage aan een tocht langs de wrakken van het Noorden.
Duikreis Egypte (2010).
Na een lange, koude winter doken we van 8 t/m 15 april weer onder in de Rode Zee. Een wolk vulkaanas zorgde ervoor dat we noodgedwongen in een Resort terecht kwamen. Hier een selectie van de mooiste foto's.
Een Beekse "RATNA" in Egypte (2008).
In oktober 2008 heeft Rob 2 weken gewerkt als Ratna (duikgids) op een duikjacht, de SS Sea Serpent. In de Rode Zee werden toen o.a. Elphinstone, Deadalus en St. Johns aangedaan. De hoogtepunten van deze reis waren de duiken met de Oceanic Whitetips , één van de gevaarlijkere haaiensoorten, en hamerhaaien.
Egypte; de Noordcruise (2008).
Van 17 t/m 24 april 2008 waren we te gast op de SS Sea Serpent met als gidsen Anna en Ahmed. Het was weer als vanouds gezellig en we hebben veel gelachen met onze "zieken" die Anna's zorg goed konden waarderen. Hoogtepunten waren de wrakduiken op de Thistlegorm, de Giannes D en de Rosalie Moller, een diep wrak bij Bluf Point. Bij Abu Galawa werden we ingesloten door grote scholen vis en voor Hurghada werden we bespied door een Mantarog. Heel bijzonder voor die regio. Terug in de haven organiseerde Anna nog een afscheidsfeestje.
Egypte-Hurghada Triton (2007).
Wegens omstandigheden besloten we in mei 2007 een weekje terug te gaan naar ons favoriete hotel in Hurghada, Triton Empire Beach. Lekker luieren, afgewisseld met duikjes op het huisrif en een dagje bootduiken voor de  kust van Hurghada. Het Triton huisrif staat bekend om z'n zeepaardjes die je hier in grote getalen aantreft.
Egypte Zuidcruise (2007).
Deze duikreis in april 2007 zullen we nooit vergeten door het plotseling overlijden van onze goede vriend Eric, aan boord van de Miss Nouran. Een dag later kwamen we in een vliegende storm terecht die ons zomaar fataal had kunnen worden. Deze week is opgedragen aan Eric en we hebben ondanks het verdriet toch nog bijzondere momenten meegemaakt zoals de schildpadden bij Marsa Dabab en de duiken op Elphinstone.
Egypte - Megadiving wrakkentours (2007 en 2008).
In 2005 en 2006 gingen we met Megadiving op pad naar de wrakken in de Rode Zee. Beide tochten stonden in het teken van technisch duiken, diep duiken en vooral veel funduiken.

Het schip de Morgaan die we hadden omgedoopt tot ''huidschilferboot'' is ondertussen gesloopt (gelukkig maar). De prachtige foto''s zijn voor het grootste deel gemaakt door André Penders en Paul Koman, beide professionele onderwaterfotografen. Kijk en geniet!
De Malediven (2006).
Ja gaat maar om 2 redenen naar de Malediven; of om te duiken of voor je huwelijksreis. Wij combineerden in april 2006 een 8-daagse Liveaboard op het luxe schip de Stingray met 3 dagen Eriyadu island.  De duiken waren soms zwaar omdat we ons met rifhaken aan het rif vast moesten binden vanwege de sterke stroming, wachtend op..... Manta's, Eaglerays, dolfijnen, haaien en walvishaaien. Onder water een duikparadijs, boven water een droombestemming.
Divers paradise; Bonaire (2004).
"Divers Paradise", zo wordt Bonaire ook wel genoemd. 8 dagen lang verbleven we op het relaxte Buddy Dive resort en trokken met 2 pickups over het eiland, op zoek naar de mooiste duikstekken. Zelden hebben we zo ontspannen gedoken, in eigen tempo en zonder enige planning. Op Klein Bonaire maakten we 2 duiken met de boot. Bonaire, the place to be om vanaf de kant heerlijk van je vakantie te genieten.
Fotoalbums Citytrips en korte vakanties
Berlijn, Kerstmis 2010.
De periode rond de kerst is bij uitstek geschikt om deze bruisende wereldstad te verkennen. Samen met Brenda verbleven we een lang weekend in hotel Alexanderplaza aan de Rosenstrasse, nabij de Alexanderplatz. De fotoserie toont de highlights van de stad.
Washington DC - Manassas.
2 weken cusus in Manassas, 25 km west van Washington DC. Op de "battlefields"van Manassas brak de Civil War uit. Natuurlijk werd DC bezocht met z'n beroemde monumenten. Het Smithsonian Nat. Air and Space Museum ligt deels naast Dulles Airport. Hier staan o.a. de Enola Gay, een Space Shuttle, SR-71, JSF fighter en een paar bijzondere Duitse vliegtuigen als de Messerschmidt ME-262 , de Donier 335 Arado en een Focke Wulf. Echt een museum dat je niet mag missen als je in de buurt bent!
Frankrijk - Pau.
Door omstandigheden verviel de duikreis in april en dus werd als alternatief gekozen voor een weekje Pyreneeën. Samen met Ine en Harry trotseerden we hoge bergen en bergpassen, gingen we op bedevaart naar Lourdes en bezochten we de plaatselijke grotten. Dat Europa zo mooi kan zijn.

Nostalgie in Oost-Berlijn.
Tijdens  een kort werkbezoek gingen we terug naar de jaren '80. We bezochten een authentiek stuk muur, de plek van de Fuhrerbunker, Checkpoint Charlie en maakten hierna een dolle rondrit door de stad met een Trabant. Meest indrukwekkend waren wel de wandeling door het voormalige Stasihoofkwartier en de tour door de beruchte gevangenis Hohenschonhausen onder leiding van een ex-gevangene van het Stasiregime.
Beste bezoeker,
Hieronder kun je onze fotoalbums bekijken. Alle foto's zijn eigendom van Dustytours en mogen zonder nadrukkelijke toestemming niet worden gedownload, gekopieerd of gepubliceerd! Wil je een foto gebruiken voor een publicatie o.i.d., neem dan gerust contact met ons op. Een portfolio met onze favoriete reis- en onderwaterfotos kun je vinden op de pagina fotografie en portfolio.  Klik op een foto om het album te openen.